پخش زنده
امروز: -
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از آزادسازی ۱۷۰ زندانی از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه در کرمانشاه همزمان با دهه مبارک کرامت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حمیدرضا کریمی در مراسمی که به همین مناسبت با همت دستگاه قضایی استان، ستاد دیه، مجمع خادمان رضوی و با همکاری خیرین برگزار شد، اظهارکرد: اجرای سیاستهای ابلاغی قوه قضاییه مبنی بر احیای حقوق عامه، کاهش جمعیت کیفری و توسعه اقدامات اصلاحی و تربیتی، همواره در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری این مراسم معنوی در زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت استان، افزود: در این آیین که با حضور خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک آستان قدس رضوی برگزار شد، ۱۷۰ نفر از محکومان که واجد شرایط قانونی بودند، با مساعدتهای صورت گرفته، مورد عفو و آزادی قرار گرفتند.
دادستان کرمانشاه، هدف از این اقدام را حمایت از بازگشت زندانیان به کانون خانواده و جامعه و فراهمسازی زمینههای اصلاح و خودسازی آنان عنوان کرد و گفت: این برنامه در راستای تحقق عدالت ترمیمی، بازاجتماعیسازی محکومان و صیانت از کرامت انسانی آنان صورت پذیرفته است.
کریمی، پیوند معنویت با عدالت اجتماعی را از دستاوردهای اینگونه برنامهها دانست و تصریح کرد: تجلی عطر رضوی در فضای زندانها، جلوهای از پیوند معنویت با عدالت اجتماعی است که باعث تقویت روحیه امید، اصلاح و بازنگری در مسیر زندگی میان محکومان میشود. بعلاوه برگزاری چنین برنامههایی علاوه بر تأثیر مثبت معنوی، موجب ارتقای شاخصهای فرهنگی و اجتماعی در محیطهای اصلاحی استان شده است.